Live fast die young

Tar nycklarna från bordet
lindar dem runt mitt pekfingers
naturligt spiralformade skåror
runt runt runt och
nedåt
Slår sen upp bakfickans sönderpressade cigarett
slår mig ner bakom ratten och sjunker in i läder
slår på bilsterons knastrande rock frekvenser
slår av ett långfinger mot hyresvärden
och vrider om

Det där riffet på radion
det ledsagar mig genom natten
genom stadens artificiellt upplysta
gator - gatan där du står
trottoaren där du får
vad du förtjänar
svänger jag upp
och förbi dig
förbi din väckta ilskas skrik:

"Om jag har körkort?
Nej, och vem fan behöver det?"

I hundra kilometer i timman
ställs inga frågor
mellan vägen och gatan
mellan liv och död
lever jag i alla fall



Queens of the Stone Age - In My Head
http://open.spotify.com/track/6iUisBrUgz9SIfdvkcCg99
http://www.youtube.com/watch?v=hsHlrgMxRQk&feature=fvst



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0