ICA-poesi 2

En/Ett Klick Långt Borta

Telefonen ringer och balansen
ligger mellan att svara för tidigt
och inte alls.
Telefonsvarare och för tidig
romans;
"ska vi ta en fika kom hem
till mig och se på film varför
sover du inte över bara i natt
nu kommer bussen snälla
ring mig snart hej igen en till
film kanske den förra var rätt
bra även om vi missa halva men
det gjorde väl ingenting eller hur
jag har saknat dig så vi har inte
träffats på över två veckor vad nu
ångrar du dig vill du inte mer räcker
inte det vi har här och nu ok jag förstår
inte hej då"

På en tågstation
i närheten av Beirut
tjuter det upptaget
plötslig tystnad fylls
ackompanjerande dragspel
trötta och uppgivna toner
som möts av det ankommande
tågets slagverk
rör vid sinnen
väcker minnen

att  för en gångs skull känna och inte höra

En man bredvid mig berättar om sin tid i St. Petersburg
Tillsammans pratar vi om kärlekens melodier
vad kan locka det som en gång gått förlorat?

Vi stiger på tåget tillsammans, mot kallare breddgrader och avstånd
jag var tvungen att ge mig
av
på väg



För en gångs skull så tappade jag inte bort lappen!

Ifall det inte redan var uppenbart:
http://open.spotify.com/track/5gJGXToBy8sisD7AzOEYHR

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra!

2009-07-23 @ 21:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0