ICA-poesi

Bra idé Daniel! Eftersom du har så förbannat tråkigt och allting går på rutin på jobbet så börja skriv för all del ... men för guds skull tappa inte bort lappen!

Klant-Danne, detta är en rekreation, gjorde lite ändringar också .. har antagligen missat någon stor poäng som jag gjorde i orginalet också, bleh.



Zen


Om allt är förväntningar,
om allting är drömmar,
då är mitt liv blott en skugga:
min energiska förljeslagare
min eviga förföljare

som om vi alla var del av något större
något slags mönster
någon slags profetia

Natten fylls av artificiellt ljus
artificiella masker
min enda tillflyktsort invaderas
buller, bilar, brandmän
privatparkering, polismän
gatljus, stoppljus, men
allting är artificiellt

kanske:
ett öppet hav utan roder
en tärning helt utan sidor
är det kanske svaret?
eller flykt från ansvaret?

"I answer to no one"
sa pojken som hette ormen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0