How come I end up where I started/ How come I end up where I belong

Min våghals kostar mig det
lilla hoppet
det lilla hoppet mellan dag
och natt
innan solen kastar en
skugga från horisonten
rakt över min axel och förbi
mitt öra:
minns du ...
minns du ...
minns du mig?
landar tryggt mot trottoaren,
slinker under sulan och
stannar där
utsträckt och utvilad

Jag kastar mig över den
försöker sudda bort den
med hela min tyngd
Vad jag inte vet är att jag
bara kommit den närmre och samtidigt
bitit av mig tungan
i processen.

Förstummad sliter jag upp taxins dörr
läser en textrad ur mobilen "Du
betyder mycket för mig, det gör du.
Glöm inte det"

något brister och jag ger mig av
mot natten.

Kommentarer
Postat av: J

Detta är en av mina favoritdikter från dig, för här känner jag att den betyder någonting. Det är denna sortens poesi jag älskar.

2009-01-09 @ 12:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0