Det skulle nog vara prosa.

Klockan slår sex
Nattens drömmar vrider mig upp ur sängen
fram till fönstret som genom sin transparenta yta
skickar hälsningar om värme och sol
"-Fy fan"

Min sommar tillbringas i en mjölkkyl
långt ut åt helvete
Mina sömndruckna ögon stirrar mellan bäst före datum
långt ut åt helvete
genom glasdörrar på kunders sökande ögon
"-Suck, vad gör väl två dagar den ska ändå drickas till botten"

Jag har blivit förkyld på köpet
här inne i kylan dödar jag tiden genom att nynna
Bob Hund som jag såg förra veckan:
- Ja, nu har jag gjort det igen, jag har vart dum, mot migsjälv

I min hand håller jag jordgubbsfil och en tanke slår mig
Pang:
 "-Kärlek är fan masochism"
Filen pryder nu golvet och insidan av min näsa
Som om kylen var något slags karma centrum
och arla kossan dess råmande sändebud

Efter muttrande på knä och snytpapper så nynnar jag vidare:
- Alla utom jag vet hur det ska gå
..
..
..
Nej, precis som i låten blir det inte mer än så
"Men jag är fan rätt bra naiv"
och i min hand håller jag vitlöks creme fraiche

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0