18:e försöket.


(spikat)

Ett steg framåt
Femton bakåt


På:
bitar av spikmattor,
i ett tusen pussel.

I en labyrint,
fylld av kylskåp,
ristade med spik.


Likt en post-it lapp i pannan


Kan inte se; ord i nyans


Att dras längre in av ordnyans,
för att se fiskelinan kapas.


I frågans mörka tunnlar utan,
ljus i slutet.

Slutgiltiga svarta hål suger,
in nästa steg.

Jag åker ut på andra sidan,
universum.


Ett steg i ingenstans
Femtontusen från spik

___________________

Jag utmanar er till att finna min välgömda allusion! om ni blir frustrerade så föreslår jag att ni slår på radion och kopplar av till lite musik.

Kommentarer
Postat av: Sanja

Okej, såhär ligger det till:
Kommer med väldigt stor sannolikhet inte ha möjlighet att åka upp och se the haunted :C Det suger. Anledningen är väl de senaste dagarna helt enkelt. Jag nöjer mig så och hoppas du har förståelse. Känns väldigt dumt att först erbjuda dig skjuts och sedan banga ur själv. SKITLAMT! men, ibland vet man inte riktigt vart livet har för oväntade överraskningar och jag få smaka på en överraskning häromdagen. Hursomhelt så hoppas jag att du klarar dig bra utom mig och jag lovar att ge tillbaka får mitt hemska beteende någon dag. Jag kan baka och bjuda dig på mina underbara bakelser :D
Men som sagt, ha så kul d00d!
PUSS.

2008-05-22 @ 17:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0