Morcheeba

Ni kanske inte har hört talas om poeter.se. Dock har jag själv en inloggning där och jag tycker definitivt att ni borde spana in det om ni skriver. Men det var inte det som jag tänkte skriva för, nej utan det är så att jag tänkte tipsa om en poet som jag tycker är bra som finns på just poeter. Eftersom det är en internetsida så går alla användare under alias och kan därför inte spåras. Han heter dock Morcheeba, och jag tycker definitivt att ni ska ta er en titt på hans poesi.

Jag slänger med ett utdrag:

" han förväntar sig inte färg

endast en mindre yta att måla


och om hon ändå såg honom nu
så kunde hon kanske omfamna

inte fylla
men pressa ihop

konturerna i honom

svälja en bit av hans rymd
och hulka upp en nyans av


något"

- Morcheeba, Egentligen ,(2007)

Kommentarer
Postat av: S

hum. Jag läser verkligen ingen poesi(mer än mina vänners), trots att jag själv skriver. Helt enkelt för att jag inte vill påverkas... Känns mer äkta om jag inte har någon mall eller "hjälp" med strukturer och dyl. från andra. Usch så löjlig jag är egentligen, kanske borde ta mig en titt ändå på poeter.se?

2008-06-18 @ 23:52:19
URL: http://paintspeeling.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag tycker absolut att du borde ta dig en titt, det är en bra källa för inspiration, influenser, kritik och perspektiv. Det här med perspektiv får man ganska ofta då en del poeter är så jävla bra så att man bara vill äta upp pennan.

2008-06-19 @ 12:05:47
Postat av: bjönne

Jag är emot poesi-communitys. Jag ser ingen mening med att lägga upp min poesi för andra att kritisera, eller ens kommentera. Läser poesi gör jag gärna, men då endast för att jag gillar det. Inspirationen kommer till mig bäst den vill, och det enda perspektiv jag vill skildra i mina dikter är mitt eget.

Men sen är jag ju känd för att vara tjurskallig av mig :)

2008-06-28 @ 17:10:43
Postat av: Rakel

Tjaa mannen. hörru, jag är -inte- hemma hela sommaren, men den största delen utav den. Vad vara anledningen till din fråga 8D

2008-07-05 @ 02:09:56
URL: http://xr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0