9:e försöket

Avbild

Spegeln
det är dig jag hatar
du
du ska slås sönder
i tusen bitar
varje liten del
täckas av blod
tas isär
öga för öga
tand för tand
skärva för skärva
varje liten del skär
Spegeln
får vad den förtjänar
hämnden är ljuv
dina brott hämnas
det var gjort sen innan
skarvar och ärr syns
pusslad och limmad
för att användas
för att ge en
förvrängd bild
Spegeln
log i sitt fall
hånlog
Spegeln
den tror, tror
att den vet
att lägga dess pussel
för en fasad, förvrängning
tusen bitar tar tid
ingen mer ork
jag är den jag är
andra sidan
inte berätta
för dig, för mig
jag är den jag är
det räcker
mitt tålamod är slut


image9

Kommentarer
Postat av: Sanja

Okej, nu kan jag erkänna att jag varit lite dålig på att svara, anledningen har varit enkel: jag har varit för lat, ha!
Men se det som payback-time eller nått, haha

Fint väder indeed. Märkte du att luften var alldeles varm idag? Varma vindar. Galet fint! Det kändes som en fin varm sommardag, minus skolan dock.

jag krogen tar död på allas plånböcker. Jag gjorde också så att jag var ute i stort sett varje helg efter att ha fyllt 18, det va det enda jag la mina pengar på. Öl och inträde. yay!

Juste, ang. rangordningen på bdb så lovade jag att det kommer här: *trumvirvel*

Gammalt
Nytt
Gud
Hat
Djävulen
Kärlek

Det kan låta helskumt nu men då får ta det för vad det är; för att kunna påbörja något nytt i sitt liv gäller det att man lämnar det gamla bakom sig. Avsluta det på något vis, och lite inbundet kommer det nya steget.
Därefter börjar man välja att tro på olika öden i sitt liv, man lär känna sig själv på ett nytt plan och börjar tänka i andra banor etc. Många kommer i kontakt med de mörka banorna.
Och för varje dag som går så känner man sig mer och mer sviken på olika sätt och av olika människor. Man går igenom olika perioder i sitt liv och kommer i kontakt med en helt ny känsla; nämligen hat och avsky. Därifrån börjar man bygga ännu mer på allt hat som redan finns. Vissa kanske går ett steg för långt, andra väljer att stanna där. Men förr eller senare inser man vad som egentligen fattas: närhet och kärlek. Det är egentligen det allting bygger på. Därför tycker jag att kärlek självklart ska kommer sist. För hur man än virder och vänder på det hela så slutar det ändå upp i kärlek på ett eller annat vis.

Blev lite kort där!

Men jag tror jag kommer imorgon, har lyckats skjuta lite på de aktiviteter som kommer udner kvällen. Ska bli kul!
Lycka till nu! Jag håller tummarna!
PUSS :*

2008-04-29 @ 19:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0