7:e försöket

Luna


Meterologen säger
det blir sol
det regnar
Pappa säger att
det kommer högtryck
brukar det inte regna då
Du säger snart
snart är det sommar
men den regnade bort
Jag säger
låt det regna
regn är bättre än inget alls
på min strand
Vattnet vid min strand
flöt bort med tiden
Min vän Luna
hon tog det med sig
Luna, min vän
hon tog med sig allt
vatten, med tiden
Luna återvände ibland
stannade ett tag
vi drack tillsammans
De glas vi drack ur
De försvann i en våg
av glömska, med tiden
Luna, hon flög iväg
på denna våg
upp bland stjärnorna
likt en komet
En komet skulle kunna
vända tiden
ta med sig vattnet
Men, det går inte
kometer kraschar
Vi skulle bara gå under
Vi skulle kunna gå under
globaluppvärmning
regn som fyller oss
vår värld
tills vi druknar
kometen kan krascha
dö i en, explosion
istället för att
tyna bort, sakta
med tiden
i regnet
Luna
vart flög du?





image7

Luna Noctiluca

Kommentarer
Postat av: Sanja

Ha, ja hjälp vad tid det tog! Jag trodde bara du hade gett upp på det hopplöst långa inläggen vilket egetligen är fullförståeligt. Men okej, jag "förlåter" dig trots att du är utan anledning. "lär dig lives gåta, glömma,
älska och förlåta" så klyschigt men skitsamma. Haha!

Nu till mitt svar: (ja väljer att svara på dina frågor)
Om jag ska vara helt ärlig med dig själv så tror jag faktist jag har så pass mycket inom mig som borde kommit ut för länge sen. Jag Visualiserar dikterna i huvudet, jag har så pass mycket matrial i min skalle att det skulle räcka till att göra en bok full av dikter. Men där klämmer skon, jag skriver aldrig ner dem och därför borde de egentligen inte få kallas för "dikter" Fast, jag är rädd. Att skylla på att jag är rädd för att allämnheten ska få ta del av dem är fel egentligen, men jag är nog rädd för mig själv egentligen. Anledningen till att jag skyller på min miljö är för att min miljö gjort att jag blivit såndan som person egentligen. Jag har gått igenom ganska mycket, mer vill jag inte gå in på. Så vi låter det vara kvar på det! Men för att svara på din fråga så är jag rädd för det som ska komma ut, ja. Och tro mig, jag blir precis lika arg och ledsen på mig själv som du också utrrycker att du blir. Men nu har jag hamnat här - någonstans däremellan utan att egentligen veta vad jag vill.
Satt till två igår och läste mina dikter. Har aldig känt sådant lugn som jag kände när jag läste igenom dem. Det var en ren fröjd!

Jasså, du bor alltså också här? Tänka sig. Var i någonstans ijkpg om jag får fråga?

2008-04-15 @ 17:48:52
Postat av: Sanja

JUSTE! Måste också påpeka att jag gillade Luna,starkt! Satt faktist och läste den långsamt ungefär runt fyra gånger innan jag kunde konstatera att jämfört med dina tidigare dikter så känns det här mycket friare på något sätt. Såatte, fortsätt med just det här stuket på dina dikter för det passade dig på något sätt kände jag.

2008-04-15 @ 17:54:31
Postat av: Sanja

Haha, du behöver faktist inte säga förlåt för varje gång, även om det uppskattas. Du är en artig man, haha! Jag måste också säga att jag hade en rätt full helg jag också. Vågar också påstå att det var en av det bästa helgerna hitills också. HV-feber överallt. Fast det var ju såklart inte bara därför som denna helg var så bra. Vädret också förstås!

Äeh, körkort fixar du förr eller senare. Gäller bara att ha tålamod så kommer det sakta men säkert.
Dock är det jävligt (ursäkta uttrycket) skönt att ha det. Älskar att öppna min plånbok och låta det kika fram där, yeäsch.

Vilken snäll broder du var då, fast jag tror att vi alla som är storasyskon gör sånna grejer du gjorde i fredags omedvetet. Det är bara så, trots all fight och bråk så blir det så att man stoppar om dem lite extra när man ser att dem fryser i deras sömn efter att man själv haft en hård natt ute. HA!
Jag ska till bongo på fredag dock, eller om jag lyckas få med mig mina vänner dit vill säga (vilket kommer bli kämpigt) När man går på ED så vill folk helst inte vara på bongo, tyvärr. Hade nog jämt hängt på bongo om någon velat hänga med mig dit. Buh!
Fast jag får locka med att det är big bongo eller nått.
Angående att nykterhet är överskattat håller jag nog inte med dig (fast du kanske var ironisk vilket jag inte förstod då? ha)
Jag tycker att det bara visar att man har mognat och inte väljer att dricka varje helg. Det är okej att vara nykter någon helg då och då. Jag är absolut inte ute varje helg, hade aldrig haft råd med det! Plus att jag inte kan köra dagen efter så då försvinner den dagen också. Fast alla väljer ju såklart själv hur mycket det klarar av att gå ut och dricka.. och plånboken föstås.

Men Daniel, det kommer gå fint. Försök slappna av innan du ska ut och läsa så försöker jag hålla tummarna där ute. Kan bli dock lite körigt på valborg eftersom massa helt plötsligt dykt upp men jag ska försöka dyka upp. Gör jag inte det (vilket jag självklart hoppas att jag gör) så får du inte hata mig för all framtid utan istället tänka att jag försökte stressa mig dit utan resultat dock. Men som sagt, jag lovar att försöka!
Pous.

2008-04-22 @ 18:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0